esmaspäev, 23. juuni 2014

20. juuni - IN THE KITCHEN

Hommikul pildid, meilid, kohv ja tööleminekuks valmis. Nagu ikka on Ana juba kõige esimesena läinud. Tema buss läheb juba hommikul kell 7. Ana töötab erivajadustega inimeste keskuses vabatahtlikuna. Talle meeldib töö väga ja süsteemi korraldus ja ülesehitus Maltal. Iga 2-3 keskuse residendi jaoks on eraldi inimene. Keskuses on tervise- ja spordisaal, erinevad teematoad (valge tuba, värviline tuba, muusikatuba). Sellise töö tegemiseks on Malta Ana jaoks ideaalne paik ja ta tahakski siin ennast päriselt sisse seada. Rumeenia olukord selle töö jaoks on üsna trööstitu, kuid meile paljuski tuttav.


Hispaanlased Dani ja Albert lahkuvad umbes kella kaheksa ajal - nende töökoht on kliimaseadmeid paigaldavas ettevõttes. Ning kui mina valmis saan, hakkab ka Alex tegutsema. Prantslase jaoks on töö Levis'e firmapoes ideaalne võimalus inglise keelt harjutada ja ka töö tundub talle meeldivat.

Tööl. Ohoo, täna on Can köögis. Teine kokk on töölt lahkunud ja tööjõu puuduses on Can ise köögis. Malta rahvustoitude valmimine on täna türklase ja eestlase kätes. Sest mina saan ka põlle ette ja saan toitude valmistamisel käe valgeks.
Can on väga loominguline kokk - niigi headel söökidel on täna hoopis teine minek ja välimus. Maitsen kapunatat ja ravioolisid. Kõige parem taimne toit, mida ma söönud olen!

Ravioolid juustuga ehk ricottaga. Peal tomatikaste.
Kapunata.
 
Kui Diar il-Bniet-s on idee, et toitu tuleb valmistada kirega (with passion), siis Can seda tõesti teeb. Tomateid ja suvikõrvitsaid lõigates saab vahepeal nuusutada, maitsta ja kuulata tõdesid toiduvalmistamise kohta. Tegelikult näeb ka nippe, kuidas jooksvalt nii korraldada, et keegi oma lõunat liiga kaua ootama ei pea. Ja mida teha siis, kui kena pulpetti panni külge kinni jääb :) Köögis kasutatakse nõusid, millel ei ole non-stick katet, seega peab jube tähelepanelik olema, et kogu potitäit mitte untsu keerata.
Hobz ta'dari 3-le.


Pulpetti on valmis ja saadetakse lauale.

Menüü on maltakeelne. Seega tahvel kaenlas kliendi juurde ja seletatakse lahti, mis miski on.


Köögiviljad potti.


 
Ega mu praegusel tööl tavapärase töökohaga väga suurt erinevust ideelahenduses ei olegi: arved üle vaadata ja kontrollida, teenindusel silma peal hoida ja kui on vaja kindlust ammutada, kuidas see kõik ikka päriselt on, siis tuleb minna põllule!

 
Mdina vanalinn (jälle! :) pärast tööpäeva, maltapärase kohvi ja vaatamisväärsustega. Kohviku terrassilt näeb Malta teisele kaldale - Sliema, St Juliani torn, Buggiba ja Valletta. Tundub, et nad on siinsamas, kuid bussisõit kestab 1,5-2 tundi. Ja see riik on ikka nii väike! Kuidas see kõik siia nii hästi ära mahub.

Buggiba tundub õhtuseks supluseks kõige parem sihtmärk - meri on kõige mõnusam ja saab ühe bussiga. Tavapärane külmkapijahutus bussis ei tööta ja mere äärde jõudmine tuleb just õigel ajal. Pärast söömist bussiga koju. Poisid muidugi alles hakkavad süüa tegema ja räägime päeva muljetest. Kuna ma olen saare juba üsna risti-rästi läbi sõitnud, saame juba häid kohti teineteisele soovitada jms. Kuna ma ükspäev leidsin jooksuringilt TaQali suure spordikeskuse, olin seda soovitanud ka poistele. Nad olid leidnud vaid laste mänguväljaku üles, eheee :)
Albert paneb mussi peale, laulab täie häälega kaasa ja peseb nõusid. Maailma kõige ägedamad poisid köögis :)
Varsti on terve köök hispaanlasi täis, kes koos õhtul väljaminekuks vaimu seavad ... Natuke juttu ja mina olen off-line, sest homme on ju lausa äratuskellaga ärkamine.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar